Monday, April 23, 2007

بنحكى...





بقالى كام يوم معكوكه فى الدروس والكليه ..وبقضي وقت طويل مع اصحابى..
كنت كاتبه البتاعه دى من زمان ..
وانا فى طريقى الى امتحان ماده من اغبى ما يمكن الا وهى ا
community
وانا فى سنه رابعه..
كتبتها وانا فى الطريق ساعتها..
ورحت ظبط الامتحان
:)

بس افتكرتها جدا النهارده..وقعدت اقولها فى سرى طول اليووووم

حتى فى المينى باص وانا مروحه..
:)
بحبها اوى..بحس ان كل سطر فيها بيحكى عن موقف فعلا انا مريت بيه فى يوم من الايام..

اسيبكو معاها بقى...
:)

بنحكى وتكتر الحكايات..
ونضحك وتجلجل الضحكات..
ونبكى وتطلع الاهااااات

وكل ده والدنيا ماشيه بين خد وهات..
بين اه..ولا..وساعات..
بين كلمه ..ونظرة..وحركات..
بين اقنعه.... وزيافات..
بين لحظه حلوة عدت فى انبساط...
ودمعه الم نزلت من سكات...
..بين حب حقيقي
هو احلى الذكريات.
.
وشعور مزيف كنت فاكرة انه خالد
فجأه لقيته مات...
مين هيقدر يرجعه تانى للحياة ؟
.............

:)

بس كده..
:)
انتظروانظريه المكعب قريبا..ان شاء الله
بس اترحم بس شويه من الهم ده...

اسألككم الدعاء...
ربنا يكرمكم كلللللللللكم..
ياااااااارب
ويكرمكنى معاكم..
دمتم سالمين..
:)

14 comments:

Anonymous said...

كلمات جميلة قوي يا شوشو

الله يرحم ايام سنة رابعة

كانت مش بطالة برضو :)

احسن من القرف اللي احنا معكوكين فيه ده

ربنا يخرجنا منها بالسلامة ياااااااارب


ربنا يوفقك ياقمر :)

Shower-Mirror said...

جميله اوى يا شيمو

اجمل حاجه انها عفويه ...و طالعه من القلب ...

اه صحيح ...

اخبار خالد ايه

;)

safa7_karmooz said...

"بين لحظه حلوة عدت فى انبساط...
ودمعه الم نزلت من سكات.."

حلوة الحتة دى

بس بعد الكلام الجميل ده

توقفت مكن الفهم عندى

ومفهتش بقيت البوت

والف بسا على خاالد :D

الوردة السوداء said...

حلو الكلام

من القلب للقلب

Eric Matt said...



بنحكى وتكتر الحكايات..
ونضحك وتجلجل الضحكات..
ونبكى وتطلع الاهااااات
وكل ده والدنيا ماشيه بين خد وهات..
بين اه..ولا..وساعات..
بين كلمه ..ونظرة..وحركات..
بين اقنعه.... وزيافات..
بين لحظه حلوة عدت فى انبساط...
ودمعه الم نزلت من سكات...
..بين حب حقيقي
هو احلى الذكريات.
. وشعور مزيف كنت فاكرة انه خالد
فجأه لقيته مات...
مين هيقدر يرجعه تانى للحياة ؟
غير الحب - حب الخد ولا هات
حب تغرق فيه.... وترتاح
بين الأحبة وصحبة....وانشكاح
يا رب ديمها .... نعمة وأفراح

امين يا رب

أي كلام

تحياتي لك من ماناساس البلد

صحيح أنا خالد و لا خالد في الأرض

:)))))))

سلميلي على عومار
:P

تخاريف خاصه! said...

whisper
الحبيبه
ربنا يكرمك يا قمرة

اما بالنسبه لسنه رابعه ..فلاااااااااا والف لااااااااا

:(

بكرهها .,..بكرهها ..بكرهها

تخاريف خاصه! said...

اما بقى اببيه شاور مروج الاوشاعات..
:)

مين خالد ده اساسا؟؟؟؟
ده واحد كان معدى من جنبى ساعتها
وواحد تانى كان بينادى عليه..وعماااااااااااال

ياااا خالد...يا خاااالد..
فجت معايا كده...
وانا لما تخنتها...
كنت متوقعه ..بس قولت اسيبها..واشوف

:)
وشفت...
بس لجد ربنا يكرمك يا ابيه..

تخاريف خاصه! said...

اما سفاح كرموز اللى زيارته بتسعدنى بجد


فانا هفهمك..
بين حب حقيقى هو احلى الذكريات

اللى هو الحب اللى من غير اى مصلحه
زى حب الاخوات والاصحاب...

وكده حب صافى يعنى
مافيش حاجه تقدر تهزه.....
اما الشعور المزيف ...الى اخر البتاعه

:)
فانا كان قصدى ان الواحد ساعات بيوهم نفسه ويقعد يتخيل..ويجمل فى الشخصيات الللى قدامه..
وبعدين فجأه يشوف الحقيقه..
فيحس بان اللى فات ده شعور مزيف..وفجأه ظهر الزيف ده..بعد ماكان فاكر ايه..ان يعنى يا ما هنا ا ياما هناااك...

بس كده

انا بقى اللى نفسي افهم...
ايه بسا دى...الللى انتو بتكتبوها على طول...؟؟؟

تخاريف خاصه! said...

اما بقى الورده السوداء...
فربنا يكرمك..وشكرا على الزياره..:)


جروووووووووم

يا رب ديمها .... نعمة وأفراح

امين ياااااااارب

ربنا يكرمك ادعيلنا يا اخى...




صحيح أنا خالد و لا خالد في الأرض


مش انت عبد الله برضه..ولا غيرت اسمك؟؟؟
:D

الله يسلمك...
نفسي تكتبها عدل مره..
:)

ربنا يعزكم كلكم

Noony said...

مش عارفة أقولك اية بجد
جميلة جداً
حصل وبتحصل دايماً

مش عارفة أقول غير تسلم إيدك اللي كتبت

خدي بالك من نفسك يا دكتور
;)

نوني

Noony said...

نسيت أقولك ان الصورة دي زغللت لي عنيا أوي
:(
ربنا يوفقك يا رب

•«ρяoιd»•™ said...

حلوه قوي يا شيماء

و اكتر حاجه عجبتني البساطه في الكلمات

و اسمحيلي ارتجل بعض الكلمات المتواضعه

بنحكي

بنحكي قبل ما نعي في السكات
بنضحك رغم احساسنا اللي مات
و نصرخ قبل ما تموت الآهات
اوعي يوم انك تعيش في اللي فات
مليون امل بيتولد قبل الممات

تحياتي

حياة said...

والله كتر خيرك وتبقى مافيش احلى من كدة انك بتكتبى الكلام الحلو ده وانت فى رابعه طب وكمان رايحه امتحان community

دا انت كده ماحصلتيش وكويس ان طب المجتمع ماثرش فيك

الا قوليلى انت فى سنه كام دلوقتى

تخاريف خاصه! said...

ٍربنا يعزك يا نونى الجميله...
:)
ومعلش لو الصوره زغللتك..بس هو كده كانت حالتى..مزغلله..
:)


اما proid
العزيز فكلمات جميله..
مليون امل بيتولد قبل الممات
تفتكر؟؟؟؟
مش عارفه!!!


حياه

منورة المدونه يا فندم...
:)
اه الكومينتى ده من اهم الاسباب اللى خلتنى بكره سنه رابعه دى..
يااالااااااااا الحمد لله

انادلوقت فى ساته..
بكارلليوووووووووووووس..

وربنا يخلصنا على خير بقى...
لحسن اتخنقت..
:)*
نورتينى