Monday, April 2, 2007

اخرج ..واقفل الباب وراك..



التاريخ 31 مارس 2005
انا فاكرة كويس السنه اللى فاتت ف نفس اليوم ده..كنت متأثره ومضايقه..
بس السنه دى..
خلااااااااااااااااااااااااااااااص





بححححححححححححححححححححححححححححححححححححح

فضفضه..
-خلاص خدنا التصريح منك يا جرووم:)

لا تفتح الباب..ولا ترده ..ولا تقفله
سيبه هيجي الهوا يعدله..
لو بعت قلبك مرة..هيجي يوم تتمنى تقتله..
ده الحب اخد وعطا...وواحد بنسترجله


بس بجد بجد انا نفسي ارروح اشكر صاحب هذا الداء..
بجد فعلا لانه فوقنى ..:)
لانه ادانى فرصه انى اعمل حاجاات كويسه
كنت بس بعملها عشان تلهينى
بس دلوقت الحاجات دى..بقت جزء من حياتى..
:)

بس
وماتقلقوش عليا..
ده بس كان اثبات حاله...
:)

13 comments:

سيدوفسكي said...

سلام عليكم

أول خطوة ليا في المدونة .. ألاقي العنوان بيقولي اخرج واقفل الباب وراك !! .. ما علينا

من بداية السطور توقعت أنه الموضوع متعلق بقصة حب ما لم تكتمل .. وتحقق ظني في الوسط بالفعل

الجميل في الحياة هي القدرة على النسيان - لمن يريد - وتجاوز الهموم والمضي قدما بحياتنا .. الحياة مش بتقف عشان حد .. والحياة على ضفاف الذكريات ما هي إلا أحلام .. ده رأيى عموما

ومين منا - في معظمنا - مامرش بتجربة قبل كده ؟ .. بس المهم الواحد يتعلم منها ويبص للجوانب الإيجابية اللي ترتبت على "فشكلة" العلاقة

وربنا يسعدك .. تحياتي
أما أكمل تمشية في المدونة

safa7_karmooz said...

ممممممممممم

انا افتكرت حركة جديدة زى 9 مارس ...هههههههههههههههه

طب ايه ...مش عارف ...

اصل انا مبقتش اافتكر برضه 29 سبتمبر 2005 ...ههههههه..

بقيت اافتكر نفسى ....

مش عارف...انى واى...هستنى باقى الكومنتس ...ممكن اعرف ارد..:)

Shower-Mirror said...

اديكى ابتديتى تعرفى قيمة التجربه دى ... بقيتى اقوى .......


التجارب كلها مفيده ايجابيه او سلبيه ... ممكن تكون مؤلمه ساعات .... بس مفيده ....

ابقى تعالى بقى لن الفيلم الاول ابتدى ...

انا قلتلك اسم صاحبى الدكتور فى البوست اللى فات بتاعك ...!! تعرفيه و الا .....؟

تحياتى

Eric Matt said...


عزيزتي

كم أشفقت عليك يومها و كم أنا فخور بك الآن

صحيح

"
وعسى أن تكرهوا شيئا و هو خير لكم و عسى أن تحبوا شيئا و هو شر لكم والله يعلم و أنتم لا تعلمون
"

ولن نقلق عليك أبدا طول مانت سعيدة

شكرا لك

وأكمل على فضفضتك:

لا تفتح الباب..ولا ترده ..ولا تقفله
سيبه هيجي الهوا يعدله..
لو بعت قلبك مرة..هيجي يوم تتمنى تقتله..
ده الحب اخد وعطا...وواحد بنسترجله
ناس بتحب وناس بتبيع الحب ف أوله
ناس نسيت الحب و ناس الحب ليها بهدلة
ناس بتفتح الباب و ناس سايباه للحب يقفله
ناس بابها مفتوح و مش لاقيه حد يعدله

اي كلام

شكرا لك بجد

تحياتي من ماناساس البلد و كوني كما عودتيني دائما - قوية

:)

تخاريف خاصه! said...

فعلا الحياه عمرها ماهتقف عند حد..
انا اللى كنت فعلا خياليه زياده عن اللزوم..
بس الحمد لله دلوقت بقيت اقوى وبجد ده بقى شئ ملموس..الكل ملاحظه..
:)

وشكرا ليكم كلكم على كلامتك الجميله..اللى فعلا يمكن كنت محتاجه اسمعها قبل كده
بس مايجراش حاجه..
كله بيطلع ف الغسيل..
:)
سيدوفسكى
حضرتك منور المدونه يافندم
وياريت ماتكونش اتخنقت منها من اول زياره
:)

سفاح كرموز..
:)
نفض...طنش..تعش..
مش هما كانوا بيقولوها كده برضه؟؟
:)

Shower mirror
هروح اشوف الفيلم هناك اهوه
صاحبك بيا ابيه ماطلعش ف نفس الوحده اللى انا كنت فيها
بس هسأل عليه..
واقوله شاور باشا بيسلم عليك
:)

the groom

فعلا الحمد لله..
بس حضرتك يعنى بعتلى ف الكومنت جواب شكر..
شكرا لك مرتين؟؟
خير؟؟؟
بهزر..
:)

وع العموم العفو..
:)
ربنا يكرمك
:)

Anonymous said...

الحمدلله بجد..دما مهما كانت التجربه صعبه..و الحزن و حش...مر...قاسي...بس مسيره يروح و الواحد يفوق..
انا بجد مبسوط عشانك اوي اوي اوي....
و يا رب كل حاجه كويسه اتعودتي عليها تكنليها و تستمري فيها يا رب...
و فضفتك و حتى اسلوب كلامك الموزون حلو اوي.....

AHMED SAMIR said...

الف حمدا لله ع السلامة

Noony said...

الحمج لله على نعمة النسيان...اللهم دمها نعمة واحفظها من الزوال يا رب
:)

بس مننساش الدرس اللي ممكن نتعلمه من تجاربنا..سواء ايجابية أو سلبية

شكراً لأنك فكرتيني بإن مفيش فايدة من اني ابص ورايا أو تحت رجلي...المهم غني أبص قدامي وارفع راسي لفوق...ولا يهمني

بس حد يقولي اية علاقة الطب بالأدب والاحساس العالي دة؟
:)

نوني

Anonymous said...

الحمدلله الحمدلله الحمدلله
أجمل حاجة انك تلاقي نفسك تاني بعد ما كانت تايهة منك .. يا سلام احساس جميل

واسمحيلي اهديكي يا شيمو جزء من موضوع كنت كتبته من فترة عن الناس اللي بنقابلهم في حياتنا.. اهداء خاص..

"وفيه ناس تانية بيخرجوا من حياتك بمنتهي السهولة ومن غير ما انت تحس انهم خرجوا , ويمكن كمان من غير ما تحس انهم دخلوها أصلاً.. الناس دي بتبقي نوعين

النوع الأول بيكونوا زي الهواء , خفيييييييييف وغير مرئي, بس بيمدك بالأكسجين اللي بيخليك تقدر تتنفس ,;صحيح الناس دي مش بتشوفهم ومش بتحس بوجودهم ,;لكن لما بتفقدهم وتقعد فترة من غيرهم بتحس ان فيه حاجة في حياتك غلط , وانت وحظك اما انك بتقدر توصل للحاجة الغلط دي وتصلحها واما انك ما بتوصلش وبتستسهل فتروح تدور علي مصدر تاني للأكسجين علشان تقدر تعيش..

النوع التاني بيكونوا زي الغبار اللي موجود في الهوا , بردو مش بتشوفه ولا بتحس بيه بس لما بتبعد عنه بتحس ان روحك رجعتلك تاني ,;بتحس انك بقيت تتنفس هواء نقي ونظيف لأول مرة في حياتك ,ولما بتعرف ان خروجهم من حياتك هو السبب بتحمد ربنا أنه أنقذك من التلوث اللي كان ممكن يدمرك

بيتهيالي انتي اتكلمتي هنا عن النوع التاني, والحمدلله انك خفيتي , حمدببه علي السلامة

تخاريف خاصه! said...

ربنا يكرمكم كلكم..
ادعولى..
:)

Anonymous said...

حبيبتي...

كلنا مررنا بمثل ما مررتي به

وكم تعذبنا,. وكم تضايقنا..وكم بكينا على قلوب لا تستح

ولكن تاتي اللحظة التي نصبح فيها اقوى
لحظة ننتصر فيها على الحزن والالم.. والاه

لحظة تعود فيها قلوبنا ملكا لنا..لنا وحدنا فقط


تعلمين..احب كثيرا ان ادعو الله الا يعلق قلبي باحد سواه :)



سلامة قلبك من الاه :)

تخاريف خاصه! said...

ربنا يكرمك يا بوس بوس..

لا تنسنى ف الدعاء بجد..
:)

تخاريف خاصه! said...

اثبتى...ماتتهزيش
:)